Nagelfint

Jag har just preppat naglarna inför helgen, imorgon tar jag tåget till Alingsås där jag ska på kräftskiva.
Bättre sent än aldrig ju! Men ikväll tar jag det lugnt och tittar på Idol med Jessica, trevlig helg!


Höstens skor har landat.

Gillar dem.


Bloggtips?

Jag letar efter nya bloggar att följa på Bloglovin, så om ni har en blogg kan ni väl kommentera här! Jag vill följa bloggar om foto, mode, skönhet eller bara vardagsbloggar. Skulle så gärna följa med eran bloggvärld, så tipsa om er egen eller andras här! Please :)

 
Jag beställde just hem ett paket ifrån Asos, men jag vet inte om jag ska visa deras produktbilder på prylarna eller visa dem på mig när de kommit. I samma veva kände jag att jag måste sälja av mig något, här är min sida på Tradera om någon är sugen på lite billigt men mestadels oanvänt. Kommer att lägga upp mer under veckan också så stay tuned. Och glöm inte att bloggtipsa! :kram

You're such a heavenly view.

Så sist jag skrev gick jag runt barfota. Nu fryser vi ihjäl här. Min näsa, mina händer och mina fötter är iskalla, trots elementet på max och värmeljus så blir det inte varmare än femton grader här inne. Dessutom har vi ingen mat och kan bara ta oss till affären genom en dryg timme på cykel. Brrrrr. Jag är inte fullt så allvarligt döende som jag ser ut på bilden dock, jag tycker bara att jag ser konstig ut om jag gör annat än lazy face på bild. Nu ska jag värma upp händerna lite extra över stearinljusen och sedan cykla iväg.


I'm nothing less to you.

Jag har gjort absolut ingenting idag, eller snarare allt förutom det jag borde ha gjort. Det vill säga att jag inte har pluggat ett smack, men däremot hunnit med en avslappnande promenad på stranden, en lång dusch och en sjuk massa internetande. Jag är ensam "hemma" här i dagarna för att Jessica är i Stockholm, så tiden går ganska långsamt och dessutom vaknade jag klockan sju imorse och kunde inte somna om. Massor av tid över för plugget kan man tro, men inte alls. Mer surfande nu, vi ses och hörs!  


If you're not drinkin' then you're not playin'.

Okej så det här hände, mitt allra första läppstift från M·A·C är äntligen i min ägo. Jag dör lyx-döden litegrann. Trots att det finns betydligt mycket dyrare smink än såhär så känns det rätt lyxigt för mig, och M·A·C har ju på det senaste blivit ett favoritmärke. Jag måste bara nämna att jag inte helt kommit över det faktum att det ser ut som framtidens tampong än, men vad gör det. Puss


So they like you.

lördag.


'Cause you get lighter the more it gets dark.

Godmorgon. Jag sitter här och kämpar med plugg, men det är så himla svårt att vara kreativ på beställning. En sak får jag ut av det här, och det är insikten om att jag inte är redo att plugga än. Såhär ett och ett halvt år efter studenten, för att det är så himla supertråkigt. Hur som helst så är det ju fredag imorgon, och jag tror att helgen kommer invigas med pizza och en tur till stan.  


Dagar som idag.

 
Vi cyklade in till stan idag som sagt, fjorton kilometer enkel väg på våra små cyklar. Jag hann med ett par dumma (men ack så fina) impulsköp i klädbutikerna, också köpte vi med oss lunch som vi åt ute i solen. Nu är vi sedan ett bra tag hemma igen, i mörkret. Elskåpet sprakade konstigt när vi kom hem så vi fick slå av all el i huset och inväntar helt enkelt elektrikern som inte kunde komma förens imorgon.   - Såhär såg jag ut idag i det sköna septembervädret, hoppas det är lika härligt och sommarvarmt hos er!

September

Det är fredag och jag har skickat in veckans plugg. Igår förtidsröstade jag till valet, och imorgon cyklar jag och Jessica in till stan och hänger där för omväxlingens skull. Det hinns med en del promenader bland vetefält och kohagar här, så jag tog ett par bilder på gulledjuren idag. Det är i alla fall skönt att veta vad det innebär med helg igen, och imorgon spenderar vi den som sagt på stan.