You can't relate to this.


It all could happen that's why I'm leaving.

Jag har träningsvärk i armarna idag, för att jag släpade allt jag äger igenom Sverige igår. Dessutom är jag fortfarande trött efter två timmars sömn natten innan det, men jag är tillbaka på västkusten och det känns sjukt bra. Trots att jag kuskat runt här nere i söder flera gånger tidigare i år, och att jag jobbat i Köpenhamn en sväng så känns det som att mitt första halvår av tvåtusen fjorton har varit segt och tråkigt. Jag behöver en mer spännande höst och det känns inte som att jag kunde ha fått det i Jämtland.
 

I can see the sands on the horizon.

Jag och Jessica åkte ner på stan en sväng idag, för nöjets skull. Men efter en chailatte på Törners (vilket var mysigt, såklart) och en snabb sväng genom några affärer så tror jag vi avtalade med varandra att det här var sista gången på väldigt länge som vi skulle göra stan i Östersund. Nästa vecka satsar vi på att göra ett ordentligt miljöombyte igen, innan vi växer fast i mammas soffa.
 

We don't have the time to be sorry.

Beställde just hem denna svarta skönhet att älska i höst, perfekt. Godnatt, ♥


♠ ♠ ♠


Selfie Sandwich


Jag såg allting därifrån.

 
Jag, Jessica och hundarna tog bussen till mamma i stugan utanför stan igår för att plocka bär i ett par dagar. Hjortron var det meningen, men vi var lite för sena för dem och gick hårt på hallonen istället. Dem var det också väldigt gott om där ute i skogen.
 
 
Inom bara fyra timmar av strid mot taggiga grenar, getingar, myggor och hala stenar hade vi samlat på oss nästan sju kilo hallon. Och idag sålde vi av oss allt ihop mot lite plus i semesterkassan, om man fortfarande kan kalla det här semester. Det kan man väl.
 

Nytt smink!

 
Lite nytt som jag köpt i sminkväg på det senaste. Nått av det fick jag faktiskt så tidigt som när jag fyllde år, men resten har jag köpt under semestern. I Ullared köpte jag penslarna från EcoTools, ögonskuggorna från Wet n' Wild, ett Nivea Lip Butter och en concealer ifrån Maybelline. Idag landade ett paket i brevlådan med en browgel och ännu en concealer från Maybelline, en ögonbrynspenna från L'Oréal och en kajalpenna från Rimmel London. Nu känner jag mig nöjd på smink en liten stund framöver.
 

Mindre än inget, mer än allt.

Nu är jag tillbaka i Östersund igen efter en snabb tur till sommarstugan på västkusten, jag har haft två helsköna veckor fyllda med fantastiska människor och bra väder. De första bilderna här nedanför är ifrån en fin kväll i Örebro med André där vi tog båten ut på sjön, skruvade på högsta volymen i högtalarna och badade till bästa musiken. Sedan såg vi solen gå ner bakom stan medan vi torkade på båtens deck. Kikade på bävrar gjorde vi också, och vad mer kan man begära av en tisdagskväll i juli? Hur bra som helst.
 
 
Senare den veckan kom bästa Jessica hem ifrån Australien och det var på tiden. Love her. Under helgen hade vi bestämt att min vapendragare Robin skulle köra ner till Halmstad för att hänga, men jag blev superblåst och både han, Isak och André åkte hela vägen ner för att ses i ett par dagar. ♥ Bästa. Det gör mig så glad på insidan att de ens orkar anstänga sig. Vi tog en utekväll på Halmstads gator som slutade lite för sent, och dagen efter rastade jag kidzen på Äventyrsland i ösregn efter en shoppingtur.
 
 
Jannike och Fernando kom förbi också, men nu har de flyttat till London. Jag, Jessica, Fernando, Jannike och Kajsa hade picknick i parken en härligt varm dag med sallad, chips och islatte. Annars har jag spenderat västkustturen åt kvällspromenader med Jessica och Vilda, shopping i Ullared, strandhäng och havsbad. Mycket mer hinner man inte med på två små veckor i sommarstugan.  ♥