Tvåtusenfjorton

DATUM: 2014-12-31 TID: 13:45:00
KATEGORIER: Övrigt;
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
- Jag jobbade i Köpenhamn, jag bodde i våran sommarstuga på hösten, jag var sambo med min bästa kompis i sex veckor, osv!
 
Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma?
- Allt jag inte vill glömma från i år har jag redan glömt vilket datum de var på, men jag hade en sjukt bra och mysig kväll i Örebro med André i juli. Det var närmare trettio grader varmt fast klockan var tio på kvällen, vi tog hans feta båt ut på sjön och badade, lyssnade på musik och hoppade på vågorna med båten. Den kvällen vill jag minnas länge!

Sedan måste jag nämna de två gånger jag varit i Järpen i sommar också. Jag träffar mina vänner i Jämtland så lite, men både midsommar och en annan sommarkväll här uppe har faktiskt varit riktigt lyckade. Maja, Julia och Elias var grymt sällskap båda gångerna, och de andra jag träffade under respektive kvällar gjorde mig också mer positivt inställd till lilla Järpen igen.
 
Blev du kär i år?
- Nej. 
 
 
Vilket var ditt bästa köp?
- Det var någon av alla tågbiljetter jag köpt under året. Dom har tagit mig till nya små kapitel i livet mer eller mindre varje gång.
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
- Jag minns inte, men jag hade nog väldigt nyss kommit hem ifrån Malmö och gjorde nog inget särskilt.
 
Gjorde något dig riktigt glad?
- Jag blev otroligt glad när Robin, André och Isak körde hela vägen ner till mig i Halmstad och hälsade på. Jag visste bara att Robin skulle komma, men de andra skulle jobba. Bara en vecka innan hade jag varit hemma hos André och beklagat mig lite över att de inte kunde komma ner för en äkta bromance-helg på västkusten och han såg sådär genuint ledsen ut över att han skulle stå på Statoil och sälja korv istället. Så jag blev otroligt glad när de alla tre hoppade ur bilen vid sommarstugan med "där fick vi dig"-leenden på läpparna och vi hade en svinkul helg tillsammans. Vi hade inte hängt sedan i mars och det här var i juli, - så bra.
 
 
Vem har du umgåtts mest med?
- Det har gått så mycket i perioder. Ett tag mest med Jannike och Fernando, ett tag mest med mamma och hundarna, ett tag mest med Jessica, och ett tag mest med Robin och Hannes. Jag har ju "bott runt" en del, om man säger så.
 
Var reste du under 2014?
- Jag gjorde bara små resor men i våras åkte jag till Alingsås, Mörrum och Århus. Sedan flyttade jag till Malmö och jobbade i Köpenhamn, och åkte till Mörrum igen. I somras åkte jag till sommarstugan i Halmstad två gånger, sedan flyttade jag mer eller mindre till Alingsås. Därifrån åkte vi/jag till Forshaga två gånger, och det var allt.
 
Saknade du något under året?
- Ja! Jag saknade ett riktigt hem, ett jobb på en plats där jag vill bo, och en pojkvän hihi!
 
 
Vem saknade du?
- Om jag fick beskriva mitt liv med ett ord skulle jag nog måsta välja ordet saknad. Jag saknar alltid. Alla människor jag älskar och tycker om befinner sig så enormt utspritt, och därför träffar jag varje enskild person väldigt sällan. Så jag saknar nästan alla, alltid.

Finns det något som kunde gjort ditt år bättre?

- Det jag saknade i år kunde såklart ha gjort det bättre, men det är bra med utrymme för förbättring inför nästa år!
 
Vilka var de bästa nya människorna du träffade?
- Jag har egentligen inte träffat så himla mycket nya människor i år, och det är jag på sätt och vis glad för. Jag har släppt lite på min eviga längtan efter nya platser och nya människor, och tagit vara på och uppskattat det jag har istället. Skulle nån få priset så skulle jag ge det till Jonathan som jag träffade på kräftskivan i september och som har varit himla gullig och hjälpsam sedan dess.
 
Gott Nytt År!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback