I was finding myself and I didn't know I was lost.

DATUM: 2013-09-07 TID: 14:39:15
KATEGORIER: Dagen;
I torsdags kom mina två pinglor Maja och Agnes hit till Århus vid sju på morgonen. Jag har alltså pratat så pass lite svenska i vanliga sammanhang de senaste sex veckorna, att jag redan börjat blanda det danska sättet att bygga meningar med det svenska. Diskuterade det med en av mina svenska kollegor på jobbet, som sa att jag inte skulle förvänta mig att minnas allt av mitt egna språk länge till. Ärligt talat, vem är jag. 'Vi tar tillbaks', istället för vi går tillbaks. 'Det finner vi nog ut', istället för det märker vi. Uh.
 
 
Dom har i alla fall hängt hemma hos mig medan jag jobbade torsdag och fredag, umgåtts med min säng medan jag själv inte kunnat. Igårkväll kom Morten och Michael förbi här hos oss innan vi gick ut på stan, så nu har även brudarna lärt sig en del danska av proffsen. Hittills idag har vi gått till gallerian och käkat lunch, och nu sitter vi hemma i sängen och samlar kraft inför att färga mitt hår. Därefter ska jag städa köket och sen ser vi till att ikväll också blir en bra kväll. Ha det gott vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback