Long time no see, Fredericia.

DATUM: 2013-11-13 TID: 23:15:00
KATEGORIER: Dagen;
Efter jobbet idag tog jag tåget till Fredericia för en arbetsintervju, det har varit en stressig dag men samtidigt skönt att komma ut ur Århus. Förutom att jag åkt igenom med tåget några gånger så har jag ju faktiskt varit i Fredericia förut, det är alltid kul att komma tillbaks till sådana platser. Det var sommar den gången, snart tre år sedan nu. Den här gången är syd-Danmark mörkt och skitkallt.
 
 
Men endå, en fin plats på jorden. Kanske för att alla platser som väcker kära minnen är fina, kanske för att man inte kan låta bli att älska danska småstäder. Jag och snubben på arbetsintervjun snackade tjugo procent jobb och åttio procent om musik, pundare, playstation och norskar. Jag har snarare varit på dejt, men vad gör det. Han körde mig till tåget och jag är tillbaka i mitt trygga rum. x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback