Almost there.

DATUM: 2013-12-13 TID: 20:06:00
KATEGORIER: Dagen;
Jag vet inte vart mina sista dagar i Århus tog vägen. Igår jobbade jag min sista dag på jobbet, och trots att jag verkligen ogillat det sedan dag ett så kändes det nästan sorgligt. Jag har trots allt bland de bästa chefer jag vågat önska mig, och fruktansvärt bra kollegor också. Men vem vet, hux flux så sitter jag väl där och agerar termiten i näringslivet igen. Efter fem månader där kommer jag aldrig kunna känna att jag besvärar någon igen. Watch out, det här har förmodligen gjort mig jobbigare och tjatigare än någonsin.
 
 
Utöver att jobba igår så städade jag ur mitt rum. Jesper och Anders kom med släpvagnen och hämtade mina möbler, förutom sängen som jag sålde till en annan snubbe. Tack boys. Också drack jag ett (några) sista glas vin som jag lovat mig själv att jag skulle. Idag vid halv två kom jag med tåget till Köpenhamn, och nu ligger jag i sängen på hotellet. Lyssnar på trafiken och mitt favoritband, äter mat från Sunset Boulevard och mår utmärkt. Men visst är det konstigt att inte kunna sätta ett datum på när jag ska se kära Danmark igen, och framför allt att inte veta när jag ska träffa mina favoritdanskar. Om någonsin, nothing is promised here. Jag har en lång tågresa framför mig imorgon och min väska väger bly, inte minst efter julklappsshoppingen på Strøget tidigare. Hihi hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback