Recension: L'Oréal Paris Skin Perfection Unifying Day Moisturiser & Skin Perfection Advanced Correcting Serum

DATUM: 2015-03-05 TID: 09:56:00
KATEGORIER: Smink/Skönhet;
Idag recenserar jag två hudvårdsprodukter här på bloggen. Jag älskar själv att läsa recensioner, så varför inte bidra med ett par stycken själv. Vi får se om jag gör fler i framtiden eller inte, men förmodligen gör jag dem lite då och då framöver. Hope you like, :)

Jag önskade mig detta hudvårdsset i julklapp och fick det av min snälla mamma. Det var då en relativt nysläppt hudvårdsserie från L'Oréal som hade kvinnor mellan tjugo och trettio år som målgrupp. Perfekt tänkte jag som är tjugo år gammal, det ska testas! Nu är jag inne på min tredje månad av användande och känner mig redo att ge en ärlig åsikt om produkterna. Här kommer den.
 
 L'Oréal Paris  |  Skin Perfection Unifying Day Moisturiser
 
I 20-30-årsåldern ser huden fortfarande ung ut, men den hänger inte alltid med när livet är 
hektiskt. Matt hudton, mörka ringar under ögonen, ojämn hudton och synliga porer gör att du kan se 
trött ut. 
Skin Perfection Unifying Day Moisturiser är den första fuktgivande dagcremen från L'Oréal Paris 
som jämnar ut och förbättrar hudtonen så att huden återfår sin naturliga lyster. Den återfuktar i 24 
timmar och ger en fräsch, silkeslen känsla. Cremen är dessutom berikad med PERLINE-P. 
Appliceras varje morgon med cirkulära rörelser på väl rengjort ansikte och hals.
 
Pris: 119 kr (2,38 kr/ml)
 
 
För det första så kommer denna hudkräm i världens finaste burk. Jag störtälskar glasburken med ombre-effekt och det metallicrosa locket. Krämen inuti är svagt ljusrosa och har en blommig doft som är på gränsen till för parfymerad för min smak. Den är ganska tjock och smälter inte in i huden särskilt snabbt. Råkar man få för mycket i ansiktet, vilket är lätt hänt då den är trög att smörja in, så kan den till och med börja flagna av efter några minuter. Något jag aldrig upplevt med en ansiktskräm förut. 
 
Huden känns väl återfuktad efter användning men på grund av risken för att den flagnar så använder jag den aldrig på morgonen innan jag sminkar mig. Bara på kvällen innan jag går och lägger mig och under dagar då jag är osminkad. För mig blev det här en flopp. Den fungerar i den utsträckning att jag tänker använda den tills burken är tom, men jag kommer inte att köpa den igen.

Förpackning: ✘✘✘✘✘
Doft: ✘✘✘
Formula: ✘✘
 
Rekommenderar till: 
Ingen. Det finns bättre alternativ till priset.

Köper igen: 
Nej.
 



 L'Oréal Paris  |  Skin Perfection Advanced Correcting Serum

Skin Perfection Advanced Correcting serum är ett korrigerande serum som dag för dag synligt 
förbättrar hudkvaliteten och hudytans struktur, reducerar synligheten av porer och fina linjer samt 
jämnar ut hudtonen. Formulan är berikad med PERLINE-P och den unika molekylen LR 2412 som hjälper 
till att förbättra hudkvaliteten. 
Massera in några droppar med fingertopparna. Undvik ögonpartiet. 
Använd serumet före din Skin Perfection Unifying Day Moisturiser morgon och kväll.

 
Pris: 139 kr (4,63 kr/ml)
 
 
Serumet kommer i en foundation-liknande glasflaska en fin metallicrosa pump. Har man väldigt känslig hy som lätt får finnar och liknande så ska man försöka hålla sig till ansiktsprodukter med pump/i flaska då det sprider mindre bakterier än burkar man stoppar ner sina fingrar i. Det får denna plus för! Serumet kommer ut som en vit kräm som smälter snabbt in i huden. Den känns återfuktande utan att vara tungt och kletigt, faktum är att ett par minuter efter att jag smörjt in ansiktet med ungefär två pump så försvinner mycket av det röda jag kan ha runt näsan och på kinderna ibland. Coolt! Men jag har inte lagt märke till några långvariga effekter; efter några timmar är jag lika röd runt näsan som innan. Ska dock tilläggas att jag inte använt den varje morgon och kväll; mest bara som fuktande kräm innan jag sminkar mig. Och det fungerar den jättebra för, jag gillar det faktiskt.
 
Jag skulle vilja skriva att jag kanske köper den igen. Men när man räknar ut priset per milliliter upptäcker man att den är dubbelt så dyr som krämen. Och då känns det inte värt pengarna längre. Det är en bra hudkräm men inte mycket mer än så för mig. 

Förpackning: ✘✘✘✘✘
Doft: ✘✘✘✘
Formula: ✘✘✘✘
 
Rekommenderar till: 
Den som vill ha en fuktande kräm till ansiktet som direkt jämnar ut hudtonen,
och som är villig att undersöka om den har långvarigare effekter.
 
Köper igen:
Nej.

Kommentarer
Linn Strömberg säger:

Lite sugen på serumet ändå

Svar: Det är helt klart en bra produkt! Jag är personligen inte så jätteintresserad av hudvård och därför föredrar jag de allra billigaste alternativen. Det är enda anledningen till att jag inte köper serumet igen. :)
Elin Victoria

2015-03-05 | 15:42:54
Bloggadress: http://cigarettesncush.blogg.se/
Anonym säger:

Kul! Mer sånt här :-)

2015-03-06 | 23:55:48
Anonym säger:

Kul! Mer sånt här :-)

2015-03-06 | 23:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback