It means nothing at all.

Jag förstår inte hur snabbt dagar blir till veckor just nu, jag har varit hemma i fem veckor men har knappt hunnit landa än. På gymnasietiden brukade tre veckors jullov hemma hos mamma kännas som en evighet och jag hann längta ihjäl mig efter alla nere i Värmland. Ska jag vara ärlig så jag inte hunnit ägna mina kära nere i Danmark en enda tanke än, men endå har det gått fem veckor.
 
 
Alla lediga timmar och långa skogspromenader har såklart fått mig att fundera över vad som ska hända härnäst. Och lite klarhet har jag fått i allt nu de senaste dagarna, men jag är som vanligt den som inte delar med sig av för mycket. Jag planerar att börja på en komvuxkurs på distans i alla fall, vågar inte binda mig till en och samma plats i ett halvår så distans känns bäst. Det ligger ännu lite större planer bakom det här med komvux, men det är en hemlighet än så länge. Nu kryper jag ner hos hundarna i sängen, kram!

♠ ♠ ♠ ♠

 
Arbetslös eller inte, smink-nöden har ingen lag. Klickade hem en Moroccanoil för att jag helt enkelt inte kan leva utan, puder för att det var slut och en foundation för att det är bra att ha i sminkväskan. Inte många knop idag, nu dags för hundrastning och mat.

This is not a place, not yet awake.

 
Ja, jag håller mig alltid långt ifrån nyårslöften men är det något jag skulle vilja det här året så skulle det vara att jag tog fram min kamera lite oftare. Jag saknar att ha vettiga bilder på saker och ting, snart får det vara slut med dessa halvkassa mobilbilder. Jag har till exempel bott närmre ett halvår i vackra Danmark och har inte en enda duglig bild därifrån. Men gör om, gör rätt. Detta år ska bli året då jag hittar tillbaka till allt det där som var roligt med fotografering. Om det endå kunde vara slut på mörka vinterdagar snart.

· · · · ·

Usch vad kallt det har blivit, både jag och hundarna får klä på oss flera lager för att inte frysa ihjäl där ute. Och plötsligt är det inte så roligt att vara arbetslös längre, jag vågar inte använda pengarna jag har eftersom jag inte vet när det kommer nya nästa gång. Hade fått ett mail av min chef i Danmark såg jag, som frågade när jag kommer tillbaka. Dubbel lön så kommer jag direkt men annars; låt mig vara. Har hittat så himla många fina kommer-aldrig-använda-och-särskilt-inte-i-Jämtland-klänningar som jag vill köpa, men..  x
 

2014.01.05


Litet julfirande med mormor, morbror och moster med familj.