Drugstore Beauty Faves

DATUM: 2014-10-03 TID: 16:33:00
KATEGORIER: Smink/Skönhet;
Idag delar jag med mig av mina sminkfavoriter just nu i "drugstore"-kategorin. Det innebär alltså de billigare märkena, H&M säljer till exempel uteslutande sminkmärken under denna kategori i Sverige. Då har vi en någorlunda aning, eller hur? Detta är de fyra produkterna jag skulle springa ut i morgonrocken för att köpa igen om de försvann ur min ägo,  nästan så mycket gillar jag dem.

 
Maybelline Fit Me Concealer - Bästa concealern jag testat hittills. Den smälter verkligen in i min hud när
jag blandar den med fingrarna eller en concealerborste. Airbrushed. Har till exempel testat L'Oréal True Match
Concealer också men det gillade jag inte alls, den blev alldeles kakig på mig. Denna däremot är helt perfekt.

Maybelline Brow Drama - Jag har denna i en färg som tyvärr inte säljs i Sverige, men funktionen är
väl densamma. Detta är som en mascara för ögonbrynen och den ser naturlig ut. Sitter svinlänge
också har jag hört av min syster, som också älskar den efter en rekommendation från mig. ;)
 
Rimmel London Scandaleyes Waterproof Khol Kajal - Denna gör egentligen inte mycket men samtidigt
en massa. Ni vet det gamla tricket med vit kajal för att få ögonen att se större/piggare ut? Jag kan inte vara
ensam om att tycka att det ser ut som att ögongloben är på väg att rinna ur ögat när folk har vit kajal.
Denna däremot är ljust hudfärgad och gör bara det där lilla extra för ögonen ska se mer vakna ut. 
 
L'Oréal Paris Super Liner Brow Artist - Jag är allergisk mot ögonbryn som ser påmålade ut. Mina har onekligen
också gjort det en gång, men den här pennan i kombination med Brow Drama från Maybelline ser så himla naturligt ut.
Den vita änden man ser på min bild är ett vax som jag inte använder, men själva pennan i andra änden är såhär bra.

Kommentarer
Cornelia säger:

Åh den där concealern och bryn mascaran är något man kanske ska ta och prova :D

sv: Tack så mkt!

Svar: Det tycker jag du ska göra. :)
Elin Victoria

2014-10-03 | 18:59:53
Bloggadress: http://neliiaah.blogg.se
Matilda - Skönhetsblogg säger:

Bra tips! :)

2014-10-03 | 20:12:10
Bloggadress: http://ttilles.se
jessica sofie säger:

ögonbrynsgrejen sitter som berget <3

Svar: Ja det verkar ju så! ^^
Elin Victoria

2014-10-03 | 22:02:31
Bloggadress: http://soultreaties.devote.se/
idategebos.blogg.se säger:

vad fin blogg!!:)

Svar: Tack!!
Elin Victoria

2014-10-03 | 22:55:02
Bloggadress: http://idategebos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback