You may be the one place I'm sure about.

DATUM: 2014-04-10 TID: 23:04:00
KATEGORIER: Dagen, Resor;
Igår morse tog jag tåget från Alingsås till Göteborg, därifrån vidare till Lund och slutligen till Mörrum där min goa dansk Mathias och hans kompis Andreas mötte upp mig vid stationen. Det var inte mer än ett halvår sedan jag träffade Mathias sist, vilket har blivit en ganska kort tid i min värld. Men det var såklart hur kul som helst att se honom igen. Vi gick till huset killarna hyrde i Mörrum där de bjöd på vin och vi hade en trevlig kväll med en massa ta-igen-snack, en liten promenad i mörkret och bara allmänt, mysigt och danskt häng. Mörrum är alltså en populär fiskeort nere i Blekinge dit många åker för att fiska, och så även Mathias och Andreas.
 
 
Jag tog huvudsakligen med mig kameran på min lilla resa eftersom att jag skulle leka fotograf i Mörrum. Väl där upptäckte jag att jag hade mitt minneskort som bara rymmer cirka tvåhundra bilder med mig, så bilder från fisket blev det enda som fick plats. Det var alltså idag torsdag som vi tog oss upp i hyffsad tid efter gårdagens spanska vin och danska öl, och begav oss ner till ån i några timmar. Jag har många bilder att redigera och att gå igenom så fler kommer kanske att komma upp senare. Det var väldigt kul att använda kameran igen, men samtidigt insåg jag att den börjar förfalla efter sex år och att jag så snabbt som möjligt måste ha en ny.
 
 
Efter några timmars balanserande på stenar och smala stockar, några nära-döden-upplevelser på höga hängbroar och en skvätt vatten i skorna gick vi och köpte pizza inne i byn istället. Killarna drog inga stora fiskar idag men ett par små och det är betydligt mer än vad jag någonsin lyckats fånga med lina och krok. Efter pizzan kramade jag pojkarna hejdå och hoppade på tåget mot Köpenhamn där jag direkt köpte biljetten vidare till Århus och nu sitter jag här igen. Inte i mitt gamla rum på Banegårdsgade såklart men allt känns väldigt bekant endå. Imorgon ska jag ner på stan och fixa med min deklaration, håller alla tummar för skatteåterbäring!  xx

Kommentarer
vildblomma.blo.gg säger:

bra uppis!!!!!
Saknar dig mer än vanligt idag btw, har gått och tänkt på dig sen jag vaknade xP
<3

Svar: Åh jag saknar dig med!! Don't be too long! ;-*
Elin Höglund

2014-04-19 | 08:08:33
Bloggadress: http://vildblomma.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback