"Den første November falder sneen."

DATUM: 2013-11-02 TID: 13:30:00
KATEGORIER: Instagram;
Jag tog bussen hem till Miki igårkväll, det var ju nämligen så att snön föll över Danmark igår. Jag tyckte också att det lät väldigt dumt när han sa det till mig, det här är Danmark. Varför skulle det snöa i november. Sedan förstod jag, att det inte alls rörde sig om snö. Det bör inte förvåna någon att danskarna byggt sina högtider efter alkoholen, så som gårdagens J-dag till exempel. Ja det har jag fått lära mig, att den första november klockan 20:59 varje år släpps årets julöl i barer och butiker. Alla (och när jag säger alla menar jag alltså hela Danmark, inte bara dem som råkar vara ute den kvällen) springer runt i blinkande tomteluvor från Tuborg, det spelas remixer på julmusik ute på stan och alla dricker den efterlängtade julölen. Ja, den første November falder sneen.
 
 
Så jag har firat min första J-dag nu, då kan det bockas av på listan. Började den som sagt hemma hos Miki, vi tog bussen in till stan igen, gick upp till mig där Michela och Andreas hade pre-party, jag och Christoffer gick hem till hans bror istället, och sedan kom vi ut på stan. Vi hade väldigt kul och trevligt men stan var så fylld av människor så vi orkade faktiskt inte köa till ett enda ställe. Avslutade med att möta upp Morten och säga hej till honom innan jag kom hem här någon gång vid sju. Nu har jag precis fått ett meddelande ifrån Jeppe som undrade om jag ville komma till Vejle ikväll, det vore i och för sig väldigt kul att se en ny stad.  Hei, ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback