2013.07.29

DATUM: 2013-07-29 TID: 22:01:00
KATEGORIER: Övrigt;
Är det något jag är rädd för så är det den slags karma som alltid har en tendens att slå mig på fingrarna, och då menar jag alltid. Jag har lärt mig med åren att det jag berättar för folk att jag ska göra, det kommer inte hända. Har jag berättat om en resa, en flytt, ett par skor jag ska köpa eller vad som helst så kommer någonting komma i mellan som gör att det inte blir av. Så istället går jag tyst om de flesta av mina planer, det är säkrast så. Men nu ska jag trotsa detta faktum och berätta om mina framtidsplaner. För att det är trots allt bara två dagar kvar tills de sätts i verket på riktigt, och jag tror inte att karma hinner ikapp mig.
 
Det har ju aldrig varit någon hemlighet att jag inte trivs i Östersund, och att det aldrig varit min plats på jorden. Forshaga var min plats en liten stund, men det kommer det aldrig att bli igen. Det betyder att jag ska vidare nu, och om 48 timmar sätter jag mig på tåget mot mitt nya hem. Jag ska flytta till Århus, den näst största staden i Danmark. Varför jag ska bo just där, det är mest för att det slumpade sig så med jobbet. Men jag har absolut ingenting emot att testa mina vingar i en storstad den här gången.
 
 
Jag har aldrig varit i Århus förut, jag känner ingen och jag vet egentligen ingenting alls om staden. Allt jag har är en adress till jobbet och lägenheten jag ska bo i, resten får helt enkelt lösa sig på plats. Jag är i alla fall taggad, det är så underbart när man får börja på ett nytt kapitel i livet. Och bloggen följer självklart med mig till Danmark. Så fort jag får tid och plats över i hjärnkontoret ska jag blogga där ifrån andra sidan havet, det ni. Vi hörs väldigt snart igen.

Kommentarer
Amanda säger:

Jag håller med dig om "karma"-saken. Det blir alltid så för mig med, varje gång man säger något som man har planerat och längtat efter så händer det inte. Man borde verkligen kunna lära sig att hålla tyst.

Jag hoppas att du kommer trivas där nere, och träffa många roliga nya danskar. Men jag kommer sakna dig.

2013-07-30 | 10:59:24
Bloggadress: http://wordsofalovesong.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback