Wish we didn't know the meaning of fear.

DATUM: 2013-08-28 TID: 17:17:00
KATEGORIER: Dagen;
Just nu känner jag för att inta statusläge evig sömn. Mitt huvud väger femton kilo mer än det brukar, och dom sista timmarna på jobbet tjorvade tungan ihop sig så jävligt att inte ens jag själv förstod vad den försökte säga. Men lyckligtvis är arbetsdagen slut och jag ska äntligen få i mig lite mat. Imorgon börjar "festveckan" här i Århus. Gatan jag både bor och jobbar på är avstängd för att det ska festas konstant de kommande sju dagarna, och i Rådhusparken bakom mitt hus har dom byggt upp ett tivoli. Själv ska jag jobba.
 
 
Igårkväll gick jag hem till Anders för att tänka på annat, och bjuda på en öl då han fyller år idag. Vi satt och kollade på dansk stand-up comedy, och den enda anledningen till att jag skrattade ibland var att språket låter så taskigt. Om ni vet hur snabbt en vanlig dansk pratar, så kan ni ju föreställa er hur snabbt det går för en stand-up komiker. Jag förstod ingenting. Skitsamma. Nu ska jag laga mat, tvätta kläder, städa upp på rummet och dammsuga. Jag längtar så fruktansvärt mycket till läggdags, ni anar inte. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback